Notícies
Avui tanquem els reculls que us hem anat oferint amb les recomanacions de recursos del Centre de Recursos per la Pau i la Solidaritat de la Coordinadora, amb motiu del 70è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans. En l'última entrega hi trobareu recursos relacionats amb els articles que van del 26 (Dret a l'educació) al 30 (Ningú pot arrabassar-te els teus Drets Humans).
A ciutats com Girona, el rei negre, en Baltasar, i tota la seva comitiva de patges, són persones blanques embetumades. Una pràctica racista i d'origen colonialista que internacionalment es coneix com a blackface. Ara, Casa nostra, casa vostra, posa en marxa una campanya per demanar als ajuntaments i les comissions de reis, que incloguin persones negres de veritat a les calvades del 5 de gener, i no maquillades.
El proper dijous 13 de desembre Valentes i Acompanyades organitza a Girona, una jornada sobre els matrimonis forçats a Catalunya i com s'aborda aquest treball en xarxa a les comarques gironines. La jornada es farà a la sala Carles Rahola de l'edifici de la Generalitat de Catalunya (plaça Pompeu Fabra, 1, de Girona).
Dissabte 15 de desembre posarem música a la commemoració del 70è aniversari dels Drets Humans. Germà Negre i l'Orquestra Maribel ofereixen un doble concert solidari que tancarà el programa d'actes amb el qual durant tota aquesta tardor -taules rodones, xerrades, cinema i la publicació del llibre «Drets Humans, drets fonamentals.»- hem posat el focus en la Declaració Universal dels Drets Humans.
Si no vau poder assistir a la presentació del recull d'articles d'opinió que hem editat amb motiu de l'aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans (DUDH), ara teniu la possibilitat de donar un cop d'ull a la nova publicació, dins la nostra biblioteca virtual. «Drets Humans, drets fonamentals. Una visió crítica i esperançadora en el seu 70è aniversari» es repartirà a les entitats de la Coordinadora, durant l'assemblea de la setmana que ve.
Arribem al quart recull de recomanacions de recursos del Centre de Recursos per la Pau i la Solidaritat de la Coordinadora. Aquesta setmana us proposem recursos relacionats amb els articles que van del 20 (Dret a la reunió en públic) al 25 (Dret a un nivell de vida que asseguri la nostra salut i el nostre benestar). Aquestes recomanacions formen part de la campanya #tirapeldret, amb motiu del 70è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, el proper 10 de desembre.
Aquests mesos veiem milers de immigrants que en ruta busquen un lloc on viure dignament, seguim atentament la situació de guerra al pròxim orient, sentim parlar de delictes d’odi a casa nostra i arreu, s’ofereixen tallers i xerrades sobre el “mindfulness” i la qualitat de vida, veiem com els col·lectius s'organitzen per demanar una vida, unes pensions o un treball digne, i seguim sortint al carrer per defensar el dret de les dones a viure sense violència...
El llibre inclou trenta-una veus de l’activisme, la filosofia, el dret o el periodisme, que aporten la seva visió sobre les fites aconseguides, els desencerts i els reptes que implica una declaració amb voluntat universalitzadora, com la dels Drets Humans, i amb un recorregut que el proper 10 de desembre assolirà els 70 anys. La presentació serà el proper dilluns, 3 de desembre, a càrrec de l’economista i activista Arcadi Oliveres
Les entitats que formen part de la Campanya Armes Sota Control (Amnistia Internacional Catalunya, Fundipau, Greenpeace i Oxfam Intermón) s'han adreçat als membres del consistori municipal de Girona per instar-los a aprovar una moció contra la venda d’armes a l’Aràbia Saudita.
El proper dia 26 de maig de 2019 se celebraran eleccions municipals. Però no totes les persones podran exercir el seu dret a vot. No és el cas de les persones estrangeres que vénen de la Unió Europea, Bolívia, Cap Verd, Colòmbia, Equador, Islàndia, Noruega, Nova Zelanda, Paraguai, Perú, República de Corea, Trinitat i Tobago o Xile, que sí que podran votar, sempre que hagin fet els tràmits previs.
En l'entrega d'aquesta setmana de recursos del CeDRe , proposem recursos relacionats amb els articles que van del 14 (Dret a l’asil ) al 19 (Llibertat d’expressió). Aquestes recomanacions formen part de la campanya #tirapeldret, amb motiu del 70è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, el proper 10 de desembre.
Amb motiu del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència de Gènere, el 25 de novembre, entitats d'arreu de les comarques gironines organitzen activitats adreçades a sensibilitzar la ciutadania sobre aquesta problemàtica, i us n'hem fet una selecció perquè hi pogueu participar.