Notícies
Volem compartir amb tots vosaltres el Pregó de les Fires Populars que va llegir la Plataforma #GironaAcull, per donar el tret de sortida a les festes de Girona.
L'Ajuntament de Gelida i la Comissió de Festes de Santa Llúcia impulsa el premi Santa Llúcia Solidàri, amb la intenció de fomentar l’esperit de solidaritat d'aquesta festa. El guardó està adreçat a organitzacions que es dediquin o tinguin un programa destinat a l'eradicació de la fam.
Per aquest novembre us hem preparat un recull de documentals socials que _com sempre_ us deixem en préstec gratuït des del CeDRe.
Documentals sobre el mediambient i el canvi climàtic, la salut, els drets socials, guerra i pau i infància. Podeu consultar més títols al web de la Coordinadora dins l'apartat del Centre de Recursos: www.solidaries.org/cedre/
Esperem que us siguin d'utilitat!
Un alumne de disset anys dels Maristes, David Valero, veí de la Rodona, ha endegat un projecte solidari anomenat Cafès pendents Girona. El projecte busca que qualsevol persona sense recursos pugui fer un cafè o esmorzar o berenar de manera gratuïta gràcies a la solidaritat ciutadana. És una informació d'Eldimoni.com
Des de fa temps, Oxfam Intermón, la Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària i la Plataforma por la Justicia Fiscal impulsen una campanya per aconseguir una llei contra l'evasió i l' elusió fiscal i per aconseguir, també, el copmpromís dels consistoris catalans a l'hora de no fer contractes públics amb empreses evasores. Sant Feliu de Guíxols i Olot són els dos municipis de la demarcació gironina que ja s'han declarat zones "lliures d'evasió fiscal". Girona podria fer-ho aviat.
A finals d’aquesta setmana els governs reunits a Nova York voten sí o no a l’inici de negociacions per un tractat que prohibeixi les armes nuclears. Si la resolució prospera, s’establiran conferències de negociació al març i al juny de l’any que ve.
El proper 18 novembre a Girona, i el 30 de novembre, a Figueres, finalitza el termini per inscriure's a la campanya "Periodistes per la Pau" que impulsem conjuntament la Coordinadora d'ONG Solidàries i els ajuntaments d'aquestes dues ciutats. La proposta d'enguany: convertir l'alumnat gironí i figuerenc en corresponsals de la pau.
L'any 2015 va haver-hi un grapat de canvis a la Coordinadora. En Pau Lanao va entrar com a nou president, en substitució de Rafel Villena, que portava 8 anys al capdavant de la nostra entitat. L'any 2015 és també l'any dels Contes per la Pau, l'any d'estrena del nou web i l'any en què vam impulsar nous acords amb el mitjans de comunicació. Ja podeu consultar la nostra Memòria 2015.
Aquest dissabte, 22 d’octubre, a les 21h. torna el programa Mirades que fem en col·laboració amb TV Girona, amb un nou format.
La Comissió de Cooperació del Col·legi de Farmacèutics de Girona (COFGI) ha obert la Convocatòria 2016 d'ajuts a la Cooperació. El termini per a presentació de projectes finalitza el 31 d'octubre.
«Fins als 17 anys vaig viure pensant que era normal tenir taques de petroli als nostres rius, terres i camins», diu Donald Moncayo de l'Equador. La campanya Pobresa Zero a Girona ha volgut, aquest 2016, donar veu a cinc testimonis de persones o entitats que viuen o treballen a països on la degradació mediambiental és causa de migracions forçades.
El proper dilluns, 17 d'octubre, és el Dia Internacional per a l'Eradicació de la pobresa. La Coordinadora d'ONG Solidàries, que impulsa la campanya Pobresa Zero a les comarques gironines proposa una lectura de textos, en el marc de la cassolada setmanal de #GironaAcull contra les polítiques migratòries de la UE.