Notícies
L'entitat ASOCOLGI -Associació Sociocultural de Colombians per a la Integració a Girona- impulsa diverses formacions amb l’objectiu de millorar la participació dels migrants als espais sociopolítics gironins. Aquestes formacions formen part del projecte europeu Depart, que lidera l’associació colombiana, en col·laboració amb l’Ajuntament de Girona i la coordinació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
El 24 de febrer del 2022 esclatava una guerra entre Rússia i Ucraïna. I al 2023, volem tornar a parlar de pau! Per això, la proposta del calendari de la Coordinadora d'ONG Solidàries recull efemèrides, fites i persones amb les quals reivindicar que el diàleg, la convivència i la resolució pacífica dels conflictes són possibles i necessaris.
Un nou assassinat", d'en Víctor Cabo Baró, és la fotografia guanyadora del Concurs de Fotografia Solidària 2022, organitzat per la Unitat de Cooperació de l’Ajuntament de Girona.
Manllevem les paraules d'en Joan Colomer per descriure en Sebas: mestre teixidor de complicitats. Però tot el que diem d'en Sebas serà poc. Ahir el xat de la Coordinadora bullia amb reaccions de tristesa i agraïment, quan vam saber que el nostre Sebas, ens havia deixat. Es va desfermar una sentida necessitat de compartir el dol entre totes les persones que formem part de la seva família de lluites i compromís. Sabíem de la seva malaltia. Ell mateix s'ha anat acomiadant personalment, amb molta enteresa, de moltes companyes i companys, regalant-nos fins i tot, uns "rostolls" de la seva vida solidària i compromesa.
Més de 300 alumnes dels cicles formatius de grau mitjà i superior d'animació sociocultural i turística, educació infantil, integració social i atenció a les persones en situació de dependència, dels instituts Vallvera, de Salt, i Montilivi i Escola FEDAC Sant Narcís, de Girona, han passat per la primera Fira d’Entitats Socials i de Cures, La Solidària, que la Coordinadora d’ONG Solidàries ha organitzat a l’Ateneu
Coma Cros de Salt.
Des del passat mes de setembre, el sociòleg Albert Caramés, és el nou director de FundiPau, en substitució de Jordi Armadans. Caramés ha treballat amb Metges Sense Fronteres i per les Nacions Unides, a l’Àfrica. Actualment és professor a la Universitat Blanquerna i a la UOC. Ha estat vinculat a l’Escola de Cultura de Pau, Novact, i al patronat de FundiPau. És també cofundador de l’associació Africaye.
El 15 de novembre de 2002 una petita botiga de comerç just d’Oxfam Intermón, obria les portes a Girona.
Girona respira i viu la cultura africana en molts àmbits de la vida quotidiana. L'ONG Azahara ens proposa la "Setmana Àfrica més enllà del mite". Un programa d'activitats del 29 de novembre al 3 de desembre, per descobrir la realitat africana de Girona.
En el marc de les jornades "Accés als drets i a les vides dignes", la setmana passada es va presentar una radiografia de la situació actual pel que fa a l'accés a l'aigua a Salt i Girona.
La Coordinadora d'ONG Solidàries posa en marxa La Solidària. Es tracta d'una Fira d'entitats en l'àmbit social i de cures que vol facilitar l'intercanvi entre estudiants i entitats de cares a generar oportunitats laborals en aquest sector i millorar, així, la intervenció i el treball comunitari als nostres barris.
El ple de l’Ajuntament de Girona d’aquest dilluns ha aprovat una moció “per la renovació del compromís polític amb els agermanaments solidaris amb Bluefields (Nicaragua) i Farsia (Sàhara)”.
"Si els governs no aturen les guerres contra la gent i la terra, la gent aturarem els governs", aquest és el lema de la campanya Aturem Les Guerres a la que s'ha adherit la Coordinadora d'ONG Solidàries, a proposta de les seves entitats.