Biograficidad. Aspectos de una nueva teoría del aprendizaje social
Finalment, aquest llibre que és en si mateix una pràctica de la pràctica momentàniament fixada, travessa el pensament i l'acció freireana: re-problematizant-los a la llum de diferents aportacions educatives, filosòfiques, polítiques...; actualitzant-ho mitjançant les sendes ètiques, socials, polítiques, etc. del treball viu i l'experiència vivent que els moviments socials institueixen; contextualitzant-lo en diferents llocs mitjançant la seva reinvenció en les diferents pràctiques de pràctiques educatives emancipadores que ens obren al comuna i a l'una ens possibiliten la hibridació i el mestissatge, singular i comú, en el procés de conèixer que és un procés singular i social, un procés de saber “que embolica el cos conscient com un tot –sentiments, emocions, memòria, afectivitat, ment curiosa en forma epistemològica, volta cap a l'objecte- abasta igualment a altres subjectes cognoscents, val dir, capaços de conèixer i curiosos també. Això simplement significa que la relació anomenada cognoscitiva no conclou en la relació subjecte cognoscent-objecte cognoscible, per que s'estén a altres subjectes cognoscents.” I, a través de la seva lectura, hem pogut sentir, estimar i comprendre la magnífica activitat de recerca, anàlisi, praxi... que Peter Mayo ha realitzat i que ens planteja, entre moltes altres qüestions que, “la qüestió del somni possible té a veure precisament amb l'educació alliberadora, no amb l'educació domesticadora.”
Dl | Dm | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |