Notícies
En el marc de la campanya "Demà pots ser tu", aquest dijous, debat a la plaça Pere Calders de can Gibert del Pla, a Girona, sobre la llibertat d'expressió i els drets humans. Hi intervindran el vicepresident d’Òmnium Cultural, Marcel Mauri de los Ríos; Jordi Pesarrodona, investigat per delicte d’odi, desobediència i resistènica a l’autoritat per plantar-se al costat d’un Guàrdia Civil amb un nas de pallasso; Antoni Soler, president de FundiPau; Laura Iglesias, del sindicat USTEC; i Gabriela Serra, mestra, exdiputada i activista.
Atenció! Si no ets una persona blanca, ja ets sospitosa d'haver comès un delicte. Ser negre, gitano, dur mocador, o portar una gel·laba, fa que puguis ser constantment aturat/da per ser identificat/da en controls policials completament arbitraris. L'única sospita en la què es basen aquesta mena de controls és la que vincula deterninats "perfils ètnics" com a susceptibles de delinquir més. Una mostra més, de racisme qüotidià.
Opcions, el Grup ECOS i el Servei Civil Internacional són les tres entitats impulsores d'un recurs pensat per a les entitats del tercer sector: “Som part del canvi, guia pràctica de consum conscient i economia solidària per associacions”. Es tracta, d'una guia que va néixer amb l'objectiu de transformar les pràctiques diàries cap a un consum més coherent. Foto:@SomEnergia
L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, es va reunir ahir amb representants de l’Associació Social i Cultural d’Hondures, de la Federació Gironina de la Coordinadora d’Associacions Senegaleses de Catalunya; de l’Associació Oudiodial, de Girona Acull, de Dagua ONG d’Ajuda a Colòmbia, de la Fundació Utopia i de l’Associació de Dones Sudsaharianes Legki Yakaru, així com a representants de la junta i de l'equip tècnic de la Coordinadora d'ONG Solidàries. Foto: Ajuntament de Girona
Oxfam Intermón analitza en el seu Informe anual la Realitat de l'Ajut i observa que, encara que l'ajut va augmentar lleument, passant de representar el 0,12% de l'RNB al 0,17% el 2016 encara està molt lluny d'aquest 0,4% al qual ha d’arribar el 2020 i al qual els grups polítics s'han compromès assolir de manera progressiva. L'ONG demana que es faci una major aposta perquè l'AOD arribi al 0,4% que és el compromís polític assumit pels grups polítics, de la Renda Nacional Bruta el 2020. Foto: Oxfam intermón
Les múltiples formes i llenguatges del racisme han estat l’eix central del treball de les entitats solidàries a la Jornada Anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries, celebrada aquest dissabte al centre cívic Palau de Girona. Mostafà Shaimi, investigador de la UdG i formador en dinamització comunitària, va ser l’encarregat d’obrir la jornada amb una ponència per definir el racisme avui a Catalunya.
Arriba l’estiu i pensem en les vacances... On anirem? Què farem? Per ajudar-vos a planificar-les us recomanem un seguit de publicacions infantils i juvenils que ens parlen de països que no surten als mapes però que existeixen, de paraules que expliquen coses inexplicables i de viatges impossibles però que arriben a port.
Desitgem que us acompanyin durant el vostre viatge, lluny de la rutina.
Esperem que us siguin útils!
El Servei Civil Internacional i Stop Mare Mortum són les dues entitats impulsores de la Guia Entre[terres]. Es tracta d’un material educatiu per dotar les escoles, instituts i altres entitats educatives d’eines per abordar el tema de les persones refugiades i les migracions, des d’una perspectiva de construcció de pau i de transformació social.
Fa temps que tens ganes de canviar de companyia elèctrica i no saps com? Sempre has volgut tenir un compte en un banc ètic i no has trobat mai el moment de fer-ho? T'han parlat d'una cooperativa de consum ecològic i has decidit que ha arribat el moment de menjar sa? El 22 de maig, a Girona, davant de la seu de la Generalitat de Catalunya, l'Ateneu Cooperatiu Terres Gironines organitza una Install Party, que t'ajudarà a fer-ho possible.
Malauradament el racisme ha anat en augment en els darrers anys. Per això, l'assemblea de la Coordinadora d'ONG Solidàries va decidir fer-ne l'eix de treball de la propera Jornada Anual, del proper dissabte, 26 de maig, al centre cívic Palau de Girona.
Una cinquantena de palestins i palestines –d’entre els quals hi ha com a mínim vuit menors- han estat assassinats per protestar per la posada en marxa de l’ambaixada nordamericana a Jerusalem, coincidint amb el 70è aniversari de la Nakba, la catàstrofe per a la població paletsina que va suposar la creació de l’estat jueu. Es tracta d’una nova mostra de força d’Israel que se suma a la nova provocació del president dels Estats Units, Donald Trump, amb el trasllat de l'ambaixada.
Del 13 al 22 de juliol, una caravana recorrerà la distància Salt-Sicília per posar el focus en el trajecte entre Líbia i Itàlia, la principal ruta d'entrada marítima a Europa i la més llarga, perillosa i mortífera. L'Espai Antiracista Salt-Girona i Girona Acull són dues de les entitats gironines que hi participen. La xarxa Caravana Obrim Fronteres demana voluntariat per dur a terme diverses tasques.