Nosotros y terceros, como proveedores de servicios, utilizamos cookies y tecnologías similares (en adelante “cookies”) para proporcionar y proteger nuestros servicios, para comprender y mejorar su rendimiento y para publicar anuncios relevantes. Para más información, puede consultar nuestra Política de Cookies. Seleccione “Aceptar cookies” para dar su consentimiento o seleccione las cookies que desea autorizar. Puede cambiar las opciones de las cookies y retirar su consentimiento en cualquier momento desde nuestro sitio web.
Cookies autoritzades:
Més detalls
MENU
25/02/2014

Recurs del mes de març 2014

Coincidint amb el mes en què es celebra el Dia Internacional de la Dona us proposem un recull de pel·lícules que parlen de la situació de la dona en diferents països i realitats del món.   Volem destacar especialment la pel·lícula realitzada al país on les sales de cinema estàn prohibides. Un film, a més, dirigit per una dona i que planteja sense pèls a la llengua la situació d'abús i menyspreu en la que viuen les dones (i nenes) a l'Arabia Saudí: LA BICICLETA VERDE. Com que som conscients que hi ha moltes pel·lícules i documentals al CeDRe sobre aquesta temàtica. Us hem presentat només alguns títols. Uns perquè són els més sol·licitats en el servei de préstec, d'altres perquè són les darreres novetats. Per a qui vulgui fer una ullada a la totalitat d'audiovisuals, us adjuntem aquest pdf per descarregar-vos-el: Audiovisuals i no-sexisme/gènere.

FLORES DE OTRO MUNDO. Iciar Bollaín. Un autocar de dones solteres arriba a un poble de l'Alcàrria. En surten tres parelles ben diferents que pateixen la diferència entre mons tan llunyans fruit de la mateixa solitud que comparteixen tres homes del petit poble de Santa Eulalia.

ELLA, UNA JOVEN CHINA. Xiaolu Guo. Mei és una jove xinesa que decideix abandonar la seva monòtona vida en un poble pel tràfec de Chongqing, la ciutat més propera. Però res surt com s’esperava. Després de ser acomiadada de la fàbrica on treballa, s’enamora d’Spikey, un assassí a sou el passat del qual no tarda en passar-li factura. Sense pensar-s’ho dos cops, se’n va a Londres, on es casa amb un home més gran, el Sr. Hunt. Comença una nova vida per a la Mei, que ara es troba atrapada en el silenci d’una casa anglesa, avorrida i totalment allunyada del que l’envolta. Frustrada per la seva vida amb el Sr. Hunt, un dia coneix en Rachid, un emigrant indi propietari d’un petit restaurant de menjar per emportar-se.

DIVORCE IRANIAN STYLE. Kim Longinotto i Ziba Mir-Hosseini. Documental rodat en un jutjat de divorcis de Teheran. A Iran, quan una dona demana el divorci, les úniques causes legals son la demència del marit, la seva impotència o la seva inhabilitat per mantenir-la.

AGUA. Deepa Mehta. Segons les creences hindús, quan una dona es casa es converteix en la meitat de l'home. Per tant, si ell mor, es considera que la meitat de l'esposa ha mort. Els llibres sagrats diuen que la viuda té tres opcions: Casar-se amb el germà més jove del marit, morir cremada amb el marit o dur una vida de total abnegació. A partir de la història d'una nena de 8 anys a qui se li mor el marit, coneixem la duresa de la marginació de la dona, dels "intocables"... Al mateix temps un revolucionari parla d'igualtat i de justícia, un tal Ghandi.

LA BODA DEL MONZÓN. Mira Nair. Els preparatius d'unes elegants noces a Nova Delhi, que durarà quatre dies, reflecteixen els conflictes entre generacions partidàries de seguir les tradicions i altres defensores de la modernitat. A Lalit Verma i a la seva dona Pimmi les noces concertades de la seva filla els porten gairebé al llindar d'un atac de nervis i de la fallida. Altres històries paral·leles es desenvolupen a mesura que van arribant a la ciutat parents procedents de tot el món. El nuvi arriba d'Houston (Texas), on treballa com a enginyer, per conèixer la núvia. La núvia, per la seva banda, accepta el compromís a contracor, doncs està enamorada d'un presentador de televisió. Els preparatius de les noces exigeixen contractar un organitzador professional i el triat serà P.K. Dubey, que és un intel·ligent jove de classe mitjana.

A LAS CINCO DE LA TARDE. Samira Makhmalbaf. Totes les alumnes han d'anar amb uniforme negre i mocador blanc, per què portes un vestit de color? _Senyoreta, si portés l'uniforme el meu pare no em deixaria venir. Per què? _ Pensa que les noies no hauríem d'estudiar. Un cop caigueren els talibans, a l'Afganistan, es van reobrir les escoles per a dones.

LA BICICLETA VERDE. Hifaa Al-Mansour. La pel·lícula es basa en la vida d'una neboda de la directora. Wadjda té deu anys i viu en una societat tan tradicional que certes coses com anar amb bicicleta li estan totalment prohibides. Malgrat tot, és una nena divertida i emprenedora que voreja sempre el límit entre l'autoritzat i el prohibit. Wadjda desitja tenir una bicicleta per poder competir amb el seu amic Abdullah en una carrera, però la seva mare no l'hi permet perquè les bicicletes són un perill per a la dignitat d'una noia.

WOMEN WITHOUT MEN. Shirin Neshat. Al 1953, el govern britànic -amb l'ajuda de l'americà- decideix intervenir a Iran per enderrocar a Mohammed Mossadegh i instaurar la dictadura del Xa de Pèrsia. Enmig del caos que suposa el cop d'estat, quatre dones es coneixen i troben refugi en el jardí d'una casa de camp. El sentiment d'amistat i solidaritat que neix entre elles els ajudarà a afrontar les seves dramàtiques vides. Adaptació de la novel·la homònima de l'escriptora iraniana Shahrnush Parsipur. A més de retratar el paper de la dona, analitza la complexa realitat de la societat iraniana de l'època i subratlla el valor simbòlic del jardí en la tradició islàmica.

EVELYN. Isabel de Ocampo. Evelyn viatja a Espanya des del seu poble natal a Perú. Pensa que va a treballar amb la seva cosina en un restaurant. Però és enganyada i segrestada per exercir la prostitució en un club de carretera. Aquesta és la història d'un rentat de cervell; el que transforma a una ingènua noia de poble en una esclava sexual.

SHOROK. Yolanda Olmos. Documental que mostra la lluita de cinc dones marroquines per aconseguir un futur més equitatiu i digne per la dona al Marroc.

LA REVOLUCIÓ DELS SARIS ROSES.Kim Longinotto. “La vida d’una nena és cruel, la vida d’una dona és molt cruel”, apunta la Sampat Pal, la protagonista de La revolució dels Saris Roses. Casada per obligació de molt jove, va anar a parar a una família que la maltractava i la feia treballar molt dur. Lluny del que és habitual, la Sampat va abandonar-los per esdevenir la líder de la Gulabi Gang (la banda rosa), un grup de dones de la regió índia d’Uttar Pradesh, identificables pels seus saris roses, que lluiten contra els matrimonis forçats i l’assetjament que pateixen moltes noies. Una mirada dura però alhora divertida envers aquestes activistes i la seva carismàtica líder.

WHALE RIDER. Niki Caro. En un petit poble maorí, una nena ha de lluitar contra la tradició per poder complir el seu destí.

 

Amb el suport de

Amb la col.laboració de